14 تیر 1403
logo

مرکز تحقیقات دیابت

دانشگاه علوم پزشکی تهران

 

دیابت و مدرسه

به گزارش روابط عمومی پژوهشگاه علوم غدد و متابولیسم، در نشست صمیمی رئیس، معاونین و اعضای هیات علمی پژوهشگاه با دانشجویان تحصیلات تکمیلی، دکتر افشین استوار، رئیس پژوهشگاه ضمن خوشامدگویی به دانشجویان نو ورود گفت: آینده فرزندان کشور در گرو اولویت دادن به مساله علم و دانش است و امیدواریم این اولویت برای همیشه حفظ شود. رئیس پژوهشگاه با تاکید بر اینکه باید تلفیق آموزش و پژوهش محقق شود، گفت: در جامعه ای که آموزش دیده باشد بستر پژوهش هم بیشتر فراهم است. دکتر استوار با تاکید بر اینکه ما به عقلانیت عمومی و سراسری در تمام جنبه ها نیاز داریم، گفت: آینده مطلوب پژوهشگاه در نظر من یک محیط پژوهشی پویا مبتنی بر حضور و محوریت دانشجو و پژوهشگر است که این مهم با پذیرش جمعی و همه جانبه تحقق پیدا میکند. وی با بیان اینکه در سیاست کلی پژوهشگاه اولویت با دانشجو است، گفت: مصداق پذیرا بودن بدین معنی ست که بهترین فضا و بهترین تسهیلات در اختیار دانشجو باشد. دکتر استوار ادامه داد: با رعایت چند اصل میتوان به این امر دست یافت. در محیط پژوهشی دانشجو باید احساس امنیت، مفید بودن، شادمانی و کرامت کند. رئیس پژوهشگاه با دسته بندی گروه های دانشجویی که با پژوهشگاه همکاری دارند، تصریح کرد: دسته  اول بعنوان دانشجوی دکترای تخصصی، دستیار فوق تخصصی، پزشک پژوهشگر و پسا دکترا یا فرصت مطالعاتی با پژوهشگاه همکاری دارند و رسمیت بیشتری دارند و گروه دیگر دانشجویانی هستند که با اساتید پژوهشگاه بطور مشترک کار میکنند و پژوهشگاه را به عنوان یک محیط پژوهشی انتخاب کرده اند و دسته سوم که باید مقدمات حضور هر چه بیشتر آنها فراهم شود دسته بزرگی از دانشجویانی هستند که علاقمند به کار پژوهشی در قالب پروژه های تحقیقاتی اند. رئیس پژوهشگاه در ادامه از اساتید و اعضا هیات علمی پژوهشگاه درخواست کرد تا حتما در همه پروژه های تحقیقاتی، از ظرفیت دانشجویان استفاده کنند تا آن ها را درفرایند حل مساله مشارکت دهند. دکتر عطالله پور عباسی، معاون آموزشی پژوهشگاه نیز با بیان اینکه تفکیک دو مقوله آموزش و پژوهش در هیچ جای دنیا پذیرفته نیست، گفت: آموزش و پژوهش ابزار های حکمرانی دانش هستند و آنچه اصالت خوانده می شود فرآیند حل مساله است و ترکیب آموزش و پژوهش باید در خدمت حل مساله قرار بگیرد.   

وی ادامه داد:  دانشجو با راهنمایی استاد در  امر پژوهش در هر پروژه تحقیقاتی باید جریان حل مساله را بیاموزد تا در آینده آن را برای حل مسائل کشور بکار بندد. در ادامه این نشست صمیمی، بحث و تبادل نظر با اعضای هیات علمی پژوهشگاه در خصوص جنبه های مختلف حضور دانشجویان و پیشبرد اهداف تحقیقاتی پژوهشگاه انجام شد.